Amersfoort Willem!

29-03-2019

Een moment waar we allemaal met smart naar uit hebben gekeken! Een unieke kans voor Amersfoort om zichzelf te profileren op nationaal niveau.
Voor horeca ondernemers in de stad is het natuurlijk ook een uitgelezen kans om optimaal te profiteren van de grote stroom aan bezoekers rond deze dag.
De KHN zet zich al tientallen jaren actief in om horeca ondernemers te adviseren, informeren en te ondersteunen. De vereniging voelde zich daarom sterk geroepen om aan te haken bij het thema Koningsdag.
Met trots lanceert de KHN Afdeling Amersfoort daarom Willem. Hét Koningsdag bier uit Amersfoort! Een heerlijk fris witbier met een toets van sinaasappel, speciaal gebrouwen voor de gelegenheid. Het bier wordt geleverd in 20L fusten maar ook op fles (33cl). Zo kunnen we niet alleen de horeca ondernemer maar ook de supermarkten een mooi product aanbieden.
Tobias Bosman, voorzitter van de KHN in Amersfoort, heeft er zin in. “Dat de Koninklijke familie ons komt bezoeken is natuurlijk top. Dat we daar als horeca aan kunnen bijdragen door een uniek Amersfoorts bier te schenken wat speciaal voor de gelegenheid gebrouwen is en zorgt voor een krachtige eenduidige uitstraling, maakt het feestje helemaal af. We gaan laten zien wat Wij Amersfoort betekent! Uiteraard is Koning Willem Alexander van harte uitgenodigd om ‘zijn’ bier te komen proeven”.
Het doel is om alle horeca ondernemers in de regio dit bier te laten schenken in de week van Koningsdag. De KHN zet zich in om de horeca zo goed mogelijk te ondersteunen met de verkoop van het bier. Er worden gratis ‘toolkits’ uitgereikt aan afnemers van het bier met daarin T-shirts voor het personeel, bierviltjes, posters en natuurlijk speciale Willem bierglazen.
Nog geen week na de lancering, en de bijeenkomst voor Amersfoortse horeca ondernemers, is het bier uitverkocht. Fantastisch nieuws! De lokale brouwer, Rock City Brewing, bekijkt momenteel de opties om nieuwe productie capaciteit te creëren zodat we nog meer ondernemers kunnen verblijden met het bier.